Als uw reisdocument in Nederland kwijt is of gestolen, kunt u een nieuw reisdocument aanvragen
Geef uw vermissing reisdocument direct online met DigiD door
U kunt digitaal een afspraak maken om uw vermissing door te geven en een nieuw reisdocument aan te vragen. U kunt ons ook bellen via Klantcontactcentrum 14 043. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing. U hoeft geen aangifte te doen bij de politie.
- Als u verzekerd bent tegen diefstal, is aangifte doen bij de politie wel aan te raden.
- Als u onmiddellijk op reis moet, kunt u een noodreisdocument aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee.
- Als u uw oude reisdocument terugvindt, bent u verplicht dit in te leveren bij de gemeente. Dit reisdocument is namelijk niet meer geldig.
- Als u uw reisdocument in het buitenland verliest, doet u aangifte bij de politie ter plaatse. Vraag om een schriftelijk bewijs hiervan. Dit hebt u nodig voor uw verzekering. In Nederland hoeft u geen aangifte te doen bij de Nederlandse politie. Wel dient u de verklaring vermissing bij de gemeente door te geven.
- Meld bij de Nederlandse ambassade of het consulaat dat uw reisdocument kwijt of gestolen is en vraag een noodreisdocument aan.
- Met het buitenlandse proces-verbaal kunt u bij de gemeente een nieuw reisdocument aanvragen.
Contact met de gemeente
U bent welkom in het gemeentehuis in Gulpen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.
14 043 (vanuit het buitenland +31 43 8800 600)
Bezoekadres: Willem Vliegenstraat 12, 6271 DA Gulpen
Postadres: Postbus 56, 6270 AB GulpenVandaag: 9.00 - 16.30 uur
Morgen: 9.00 - 16.30 uur